Sunday 17 June 2012

Kenapa Blog?

Saya ditanya oleh kawan saya kenapa blog? Alahai..macam mana nak explain ye. Saya bukanlah seorang yang suka menulis diari. Tetapi sejak saya di USM, saya digalakkan menulis blog untuk melatih diri dalam penulisan. Bak kata guru saya...Blog adalah wadah yang paling senang untuk melatih diri dalam menulis. Kenapa?  Sebab kalau kamu menulis tesis atau jurnal, ia mengambil masa yang panjang untuk diterbitkan. Berbeza dengan blog, hanya klik pada ikon 'Publish'...maka penulisan kamu akan terbit. 

Jadi, jawapan kepada kenapa blog ialah untuk melatih diri membuat penambahbaikan terhadap penulisan. Disamping berkongsi ilmu dan pengalaman dengan kawan-kawan yang sudi jadi follower diluar sana.. =)

Saya mula aktif menulis blog ini pada 2011. Ya..dengan usia saya yang bukan remaja lagi ni, pengenalan dengan dunia blog sudah dikategorikan terlewat. Tapi tak mengapalah..better late than nothing. Stuju? Haa..Inilah dia orang yang memperkenalkan saya kepada dunia blog,,Namanya Nora Asmahani...walaupun tujuan asalnya adalah 'main-main' je. Tak sangka perkenalan di Unisza Terengganu membawa hingga ke USM Penang...

Secretariat IMAC (International Management Conference) UnisZa
 di Taman Tamadun Islam Terengganu
**gambar adalah dicedok dari Nora Asmahani pemilik blog http://beautifulnora.blogspot.com



No comments:

Post a Comment